Site Loader
Get a Quote
Rock Street, San Francisco

V minulosti byl Evropskou komisí představena vize nulového počtu obětí silničních havárií po roce 2050. Jedním z dílčích cílů je pak právě návrh, který by měl již po roce 2020 snížit počet tragicky končících havárií na polovinu.
rozsvícená auta.jpg
Které z položek jsou nejvíc kontroverzní?
·         Inteligentní asistent rychlosti
Jedná se o adaptivní tempo-mat, který by pracoval se systémem, který by měl za úkol rozpoznání dopravních značek u silnic. Podle těchto značek by pak daný systém určoval rychlost jízdy vozu. Toto ovšem není úplnou novinou, protože již některá nová auta tuto funkci mohou mít. Problémem pak bude, když takový systém vezme v úvahu nějakou značku, která je třeba na souběžné silnici či bude reagovat na značku doplňkovou. Tento systém by podle návrhu však měl být vypínatelný, tedy by bylo čistě na řidiči, zda by ho po nastartování sám vyřadil na danou cestu z provozu.
·         Vestavěný detektor alkoholu
Pokud by člověk nadýchal, odmítlo by auto v podstatě nastartovat. Tento systém je zatím pouze v přípravě. Některé weby zabývající se návrhem spekulují, že by se jednalo o systém, kdy by řidič opakovaně v minulosti řídil pod vlivem a bylo by tedy nejlepší jej v budoucnosti kvůli tomu hlídat.
Mezi další navrhované položky patří:
·         automatické nouzové brzdění
·         detekce únavy
·         záznamové zařízení pro případ nehody (černá skříňka)
·         signalizace prudkého brzdění
·         vylepšení bezpečnostních pásů
·         rozšíření deformační zóny pro ochranu chodce a cyklisty
·         hlídač jízdních pruhů
·         systém ochrany posádky při bočním nárazu
·         pohled vzad při couvání
·         parkovací senzory
interiér vozu.jpg
 
Polovinu z těchto funkcí již automobily nyní vyráběné mají, respektive mohou mít, pakliže si za ně při nákupu připlatíte. Automatické nouzové brzdění má každé auto, které je hodnoceno nárazovým testem na pět hvězdiček.
Dá se předpokládat, že nové bezpečnostní systémy budou mít za následek zdražení auta. Nicméně Evropská komise uvádí, že dopad na cenu budou mít změny malé a nebo dokonce žádné, což se pravděpodobně tedy nemůže stát.
V každém případě zatím je toto ve stavu návrhu. Dokud se tedy nejedná o směrnici či předpis, může se řada věcí ještě změnit, některé body mohou být vypuštěny, jiné zase doplněny.

Post Author: